Szykują się znaczące zmiany w prawie telekomunikacyjnym. Ma to nieść za sobą dużą ilość zmian na korzyść konsumenta. Między innymi konieczność informowania stałych klientów o najkorzystniejszych ofertach, zmiejszenie odszkodowania za wcześniejsze zakończenie umowy. Nowe prawo komunikacji elektronicznej ma być dostosowane do Europejskiego Kodeks Łączności Elektronicznej (EKŁE).
Konsumenci zyskają również prawo do rozwiązania umowy w przypadku jej złego wykonywania, ale z wyłączeniem usługi dostępu do internetu.
To co może budzić kontrowersję to właśnie wyłączenie usług internetowych jako podstawy do rozwiązania umowy. To właśnie jakoś i prędkość łaczą internetowego rodzi różnicę między założeniami wskazanymi w umowie a realnymi wartościami dostarczanymi do konsumenta.
Z logicznego i rynkowego punktu widzenia, to właśnie problemy z parametrami łącza są najczęstsze, dostawcy nagminnie nie dotrzymują wartości z umowy – mówi Maciej Gawroński, radca prawny, partner w kancelarii Gawroński & Partners. – To wyłączenie wynika z EKŁE, ale nie wiem czym jest uzasadnione, a jest to jednak sankcjonowania oszustwa. Brak odpowiedzialności wobec tego, wobec kogo jest zobowiązanie, to też naruszenie podstaw prawa cywilnego – dodaje.
Ponad to nowe prawo ma spowodować scalenie wszystkich regulaminów w jeden dokument.
(jego objętość może sięgnąć nawet kilkudziesięciu stron).
Więcej na ten temat można przeczytać tutaj, do czego zachęcamy